torsdag 9 september 2010

Är inte det osmart?

Jag tänkte på en sak när jag kollade runt lite på Sverigedemokraternas hemsida (jag vet, att det är förbjudet gör det hela så mycket mer spännande). Efter lite snabbt luskande finner jag följande:

"Satsningar på vuxenutbildning, ökad vuxennärvaro och förbättrad studie- och yrkesvägledning i skolan."

"Utbildning och arbete måste löna sig."

"Skolan skall lära ut den verkliga innebörden av demokrati och respekt för andras åsikter, samt stimulera till kritiskt och konstruktivt tänkande och reflektion kring etiska och moraliska frågor. Kritiskt och självständigt tänkande skall uppmuntras – inte bestraffas."

Det finns några fler men ovanstående räcker gott och väl för att fråga en sak. Är det inte väldigt osmart av Sverigedemokraterna att framhålla vikten av utbildning? Relativt korkade idéer från ett "parti" vars hela politiska grund bygger på okunskap.
Men gärna för mig, utbilda er löjliga klick då det kommer leda till att ni helt enkelt tynar bort. Människor med någon form av grundläggande intelligens låter sig inte förföras av främlingsfientlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar